Europa između interneta i mobilnih uređaja – vrijeme za preskok

Europska Internet populacija je u konstantnom porastu. Krajem 2012 godine po internetu je "surfalo" skoro 410 milijuna europljana, bilo na poslu ili kod kuće, što je 7% rasta u odnosu na godinu ranije. Petina svih Internet posjeta je otišla na stranu mobilnih telefona i tableta, pri čemu je udio mobilnih telefona u zadnjem omjeru iznosio 75%.

U pet europskih država (Njemačka, Velika Britanija, Italija, Francuska i Španjolska) mobilne telefone koristi gotovo 241 milijun korisnika. Trećina njih su mlađi od 35 godina. Udio pametnih telefona unutar kategorije korisnika mobilnih uređaja je velik – koristi ih dobrih 136 milijuna odnosno 57% korisnika. Jako su zanimljive razlike udjela korištenja pametnih telefona po pojedinim državama. U Španjolskoj pametne telefone koristi 66 posto korisnika mobilnih telefona, dok u Njemačkoj je takvih „samo“ 51 posto. Također od 5 promatranih država upravo se u Njemačkoj nalazi najmanji broj korisnika pametnih telefona. Broj korisnika pametnih telefona će se u budućnosti povećavati jer su u prosincu 2012 godine 75% od ukupno kupljenih telefona bili pametni telefoni.

Najčešće korišten operativni sistem na pametnim telefonima je Googlov operativni sistem kojeg koristi 50% telefona, a slijedi ga Apple s udjelom od 20%. Korištenje mobilnih telefona se mijenja s strelovitom brzinom. U prosincu 2012 je tek 8,2 % ljudi koristilo telefon samo za razgovor, 32,5% ih je koristilo i za sms poruke bez korištenja mobilnih medija. Dakle 60% korisnika je već tada telefone koristilo za mobilne medije što znači za pretraživanje interneta, obavljanje kupovine, posjećivanje društvenih mreža, igranje igrica i slično. Ključan je podatak da je od prosinca 2011, dakle u periodu od jedne godine, korištenje mobilnih medija zabilježilo rast od 30%. Recimo još da čak 23 milijuna stanovnika iz spomenutih pet država ima i pametne telefone i tablete.

Nevjerojatan rast su doživjeli video sadržaji. Dok je pregledavanje video sadržaja na računalima od prosinca 2011 do prosinca 2012 narastao za 5%, pregledavanje video sadržaja putem mobitela je narastao za čak 162%, s 20 milijuna jedinstvenih pregledavanja na 50 milijuna.

Započeli smo s općim podacima, pa tako polako i zaključimo. Tražilica Google je još uvijek bez konkurencije među korisnicima interneta u EU. Njegov udio na području pretraživanja je čak 86%. Slijedi ga Yandex s 10%, Mail.Ru s 2%, Bing i Ask Network s po 1%.

Čini se da Internet kao i njegovi korisnici sele u mobilnije vode – na pametne telefone i tablete. Važno je da se tome prilagode i ponuđači proizvoda i usluga. Naravno i agencije za oglašavanje, koje moraju ponuditi tome prilagođenu ponudu svojih usluga te uz to moraju znati predvidjeti budućnost ili barem jedan mali dio nje. Ponešto sreće ionako uvijek prati hrabre.

Izvor: http://www.ris.org/uploadi/editor/13646247392013_europe_digital_future_in_focus.pdf

Smartphone Penetration in EU5 at 57%

Izvor: http://www.ris.org/uploadi/editor/13646247392013_europe_digital_future_in_focus.pdf

Savjetovanje

U Goclicku smo odlični poznavatelji Internet marketinga. Informacijski smo arhitekti, programeri, fotografi, dizajneri i filmaši. Vjerujemo da je koktel naših usluga odgovarajući i za Vaš nastup na tržištu.

Usmjerimo se zajedno ka suštini. S nama ćete zasigurno biti opaženi.

AdWords certifikat

Hvala za povpraševanje!